Twoim preferowanym kanałem sensorycznym jest: wzrok
Twoim dominującym zmysłem podczas nauki jest wzrok. Ucząc się robisz swoistą „fotografię” – zapamiętujesz obrazami, które potrafisz odtworzyć w szczegółach.
Masz dobrą pamięć do twarzy, potrafisz powiedzieć w co był ktoś ubrany. Zwracasz uwagę na wygląd pomieszczeń, przedmiotów. Lubisz porządek wokół siebie i drażnią Cię np. nierówno ustawione książki na półce.
Raczej nie lubisz dużo mówić. Jednak kiedy już to robisz mówisz szybko, rytmicznie, nieco chaotycznie. Twoje opisy są zazwyczaj „krótkie i na temat”, bez zbędnych upiększeń. Prawdopodobnie w swoich wypowiedziach używasz często zwrotów takich jak: „ja to widzę w taki sposób”, „przyjrzyjmy się temu bliżej”, „z innego punktu widzenia”, „popatrzmy na to z innej strony”, „spójrz na to inaczej”, „zobaczmy, co się da zrobić”, „przecież to jasne”, „to jest dla mnie niejasne”, „zobacz jak to pachnie”, „spójrz, jaka to dobra muzyka”, itp.
W nowej sytuacji raczej wolisz dokładnie się jej przyjrzeć i ją zbadać. Rozwiązując problemy lubisz je mieć przemyślane i z góry zaplanowane. Często zapisujesz swoje myśli i robisz listy.
Trudne może być dla Ciebie skoncentrowanie się, kiedy wymagany jest dłuższy okres słuchania.
W TRAKCIE NAUKI:
- potrzebujesz obrazów,
- chętniej czytasz samodzielnie niż słuchasz,
- piszesz ładnie, wyraźnie i prawidłowo, widzisz obraz słowa,
- wolisz sam(a) robić notatki,
- koncentrację zaburza Ci nieporządek i ruch,
- gdy się nudzisz, patrzysz w dal, rysujesz, znajdujesz coś do oglądania,
- lubisz śledzić tekst (pomagaj sobie wskaźnikiem w postaci ołówka, a jak nie masz go pod ręką to nawet palcem),
- śmiało podkreślaj wybrane zwroty czy nawet całe partie tekstu,
- sporządzaj schematy, używaj kolorów i różnicuj tekst.
NAJCHĘTNIEJ UCZYSZ SIĘ POPRZEZ:
- patrzenie,
- czytanie,
- obserwację,
- demonstrację.
Image by Julius Silver from Pixabay.